Program Cyfrowy uczeń

wspiera placówki edukacyjne

w zakupie sprzętu komputerowego

Razem budżet programu na lata 2025 - 2028 to 311 608 650 zł, dla 4500 placówek edukacyjnych

W roku 2025 przewidziano budżet w wysokości 55 000 000 zł


Budżet przeznaczony jest na zakup m.in.: komputerów stacjonarnych, laptopów, tabletów, robotów, mikrokontrolerów, sprzętu VR / AR, oprogramowania, itd.


Poziom finansowego wsparcia dla przedszkoli to:

15 000 zł dla placówki liczącej mniej niż 100 dzieci

30 000 zł dla placówki liczącej od 101 do 200 dzieci

45 000 zł dla placówki liczącej więcej niż 200 dzieci


Poziom finansowego wsparcia dla szkół podstawowych to:

30 000 zł dla placówki liczącej mniej niż 100 uczniów

45 000 zł dla placówki liczącej od 101 do 300 uczniów

60 000 zł dla placówki liczącej od 301 do 600 uczniów

75 000 zł dla placówki liczącej od 601 do 1000 uczniów


Oficjalne komunikaty

Zobacz kto otrzymał wsparcie

Znajdziesz w tym miejscu oficjalne dane z Ministerstwa Edukacji dotyczące realizacji programu, w tym treść rozporządzenia, które reguluje sposoby otrzymania wsparcia

Sprawdź, kto otrzymał wsparcie, znajduje się tutaj lista przedszkoli oraz szkół podstawowych w podziale na województwa wraz z informacją o kwocie dotacji

Przykładowe narzędzia edukacyjne, które wspierają realizację projektu

Ozobot, to prosty w obsłudze robot o bardzo dużym potencjale edukacyjnym. Stopniowo, krok po kroku wprowadza dzieci w świat kodowania i programowania. Zaczynamy od komend w postaci sekwencji kolorowych kwadratów, z czasem dochodzimy do programowania blokowego. Robot równie dobrze sprawdza się w placówkach oświatowych, jak i w użyciu domowym.

Poznaj Ozobota

Genibot to niezwykle uniwersalny robot edukacyjny do nauki programowania. Otwiera dzieciom drzwi do świata technologii i edukacji w nurcie STEAM (science, technology, engineering, art, maths). Praca z robotem, to ogromne korzyści - rozwija miękkie kompetencje takie jak: logiczne, algorytmiczne myślenie czy zadaniowe podejście do stawianych problemów.

Poznaj Genibota


Robot INDI z silikonowymi, trwałymi kartami to przyjazny i intuicyjny robot, który doskonale sprawdzi się jako narzędzie do nauki podstaw kodowania, nawet dla najmłodszych przedszkolaków, w domowym środowisku. INDI promuje podejście zadaniowe do problemów, kreatywność i umiejętność współpracy.

Poznaj INDI-ego


Długopis 3D Sunlu SL-300A to wszechstronne narzędzie, które umożliwia rysowanie i tworzenie obiektów trójwymiarowych.

Jego zasada działania przypomina ekstruder drukarki 3D, a proces obsługi jest zbliżony do klasycznego długopisu do pisania na papierze.

Poznaj Długopis 3D

Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat nowatorskich metod nauczania w duchu STEAM, weź udział w ogólnopolskim programie